Kjøpsvilkår
Generelt
Vi som leverer nettsiden www.cartonki.no er cartonki by Patrycja Kaciniel, org. nr. Bergsjordet 4, 3074 Sande. Med benevningene ”vi, våre, vårt og oss” nedenfor betegnes cartonki. Ved salg til forbrukere anvender cartonki de obligatoriske reglene som følger av gjeldende lovgivning. Vi selger produkter via internett, til privatpersoner i Norge og Sverige. For å handle hos oss, må du har fylt 18 år samt ha en gyldig norsk legitimasjon for pakkeforsendelser. Dersom du er under 18 år, må du ha samtykke for kjøpet ditt av en foresatt.
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i disse vilkårene når som helst.
Versjonen av vilkårene du godtar når du bestiller gjelder for kjøpet ditt.
Firmainformasjon
Telefon kundeservice:
925 62 219
E-postadresse kundeservice:
hei@cartonki.no
Åpningstider kundeservice:
Mandag til fredag: 9:00 – 17:00
Bestilling
Bestilling av produkter gjøres på hjemmesiden cartonki.no. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår og samtykker til at dine personopplysninger registreres i vårt kunderegister. En kjøpsavtale inngås når kunden mottar sin leveringsbekreftelse. Ordrebrekreftelsen er en bekreftelse av bestilte varer med informasjon om at avtalt kjøp bekreftes når kunden mottar sin leveringsbekreftelse. Ved eventuelle unøyaktigheter i f.eks. angivelse av pris, lagerforskjeller, leveringstid, produktinformasjon etc., forbeholder vi oss retten til å rette dette i etterkant. Hvis du ikke er fornøyd med rettelsen vår, kan du selvfølgelig velge å kansellere bestillingen din uten kostnad.
Vi leverer ikke til Svalbard.
Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
Betaling
Integritetspolicy
Vi behandler dine personopplysninger når du bruker cartonki.no
Immaterielle rettigheter
Alt innhold på cartonki.no, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastninger og annen programvare, samt alle immaterielle rettigheter knyttet til dette (som opphavsrett, designrettigheter, mønsterrettigheter og varemerker), tilhører cartonki eller cartonkis leverandører og er beskyttet av norsk og internasjonal lov. Du får ingen eierskapsrett til slikt innhold eller slike immaterielle rettigheter gjennom din bruk av Jollyroom.no, eller gjennom kjøp av produkter fra cartonki nettside.
Frakt og levering
Når varen har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til fraktselskapet som skal levere bestillingen din innen lovet tid. cartonki kan ikke gi noen leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager da du la inn bestillingen din, eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen når deg, kan bli lengre enn det som oppgis som normalt for det valgte fraktalternativet, om transportøren selv forårsaker en forsinkelse.
Når vi har sendt bestillingen din, får du en leveransebekreftelse med et kollinummer eller en sporingslenke til e-postadressen. Hvis pakken din sendes som flere leveranser, får du også flere leveransebekreftelser. Bruk kollinummeret eller sporingslenken til å spore leveransen din.
Leveringsmåte
My Pack collect – Postnord
Forsendelsen ankommer ditt nærmeste PostNord-hentested, f.eks. en lokal matbutikk. Du vil motta en SMS med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 7 dager, sendes den i retur til oss.
Transportskader
Oppdager du at emballasjet har skader ved levering er viktig at det blir utført en transportskade rapport. Dette gjør du enkelt i samband med sjåfør ved leveringstilfellet. Du har også mulighet å melder ifra til PostNord innen 4 timer etter utført levering, her hjelper deres kundetjeneste med å opprette en skaderapport. Du har også valget å motta varen for å se hvor stort skadeomfanget er, eller så kan du velge at sjåfør tar med seg varen i retur til oss. Transportskade rapporten er viktig for oss når det kommer til reklamasjonsrett hos transportør. Etter du har gjort transportskade rapport, send oss en e-post til hei@cartonki.no Vi vil hjelpe deg videre i forhold til reklamasjonsrett og retur.
Uavhentede bestillinger
Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspederingskostnader osv.). Forsendelsen ligger på hentestedet i 7 dager, før den returneres til oss. Merk derfor: Om du angrer et kjøp og vil returnere varen, må du først kontakte vår kundeservice, som hjelper deg med en retur av pakken.
Vi hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker – kostnadsfritt.
Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
Angrerett
Du har 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende lovgivning. Angreretten er gyldig i 14 dager fra dagen du mottok varen din, eller mottok den siste varen i en ordre der varene leveres separat. Angreretten gjelder heller ikke spesialtilpassede produkter, dvs. varer som er produsert etter kundens unike ønsker.
Angreskjema
Fyll ut og returner dette skjemaet dersom du ønskjer å gå fra avtalen. Utfylt skjema sender du til hei@cartonki.no
cartonki
Patrycja Kaciniel
Bergsjordet 4
3074 Sande
Norway
Jeg/vi gir med dette melding om at jeg/vi ønskjer å gå fra avtalen om kjøp av følgende varer:
Varen ble mottatt den (dato):
Forbrukerens/forbrukernes navn:
Forbrukerens/forbrukernes adresse:
Dato:
Forbrukerens/forbrukernes underskrift (dersom papirskjema benyttes)
Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må du gi oss en tydelig beskjed innen 14 dager. Dersom fristen går ut på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges den til påfølgende ukedag. Du har deretter 14 dager på deg til å returnere bestillingen.
Pass på å returnere den ubrukte varen i original emballasje. Ved tydelige bruksmerker refunderes kun 40% av varens verdi. Hvis original embalasje er ubrukelig, er det mulig å pakke den inn i en tilsvarende emballasje. Sørg for å pakke den inn godt slik at produktet er beskyttet under transport. Vi anbefaller at du lagrer returkvitteringen til du har fått beskjed om at returen din er behandlet, da dette er bevis på innlevert retur.
Slik returnerer du en vare
Nedenfor finner du instruksjoner om hvordan du returnerer dine kjøpte produkter
Slik gjør du en retur:
Kontakt oss til hei@cartonki.no for å få en returseddel.
Legg varen du vil returnere tilbake i originalforpakningen. Forsegle pakken nøye.
Fest returfraktseddelen over den famle fraktseddelen.
Lever pakken til et PostNord-utleveringssted. Ta vare på kvitteringen som returbevis.
Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken.
Tilbakebetaling
Tilbakebetaling ved retur eller reklamasjon skjer så snart vi har mottatt varen og behandlet returen/reklamasjonen. Tilbakebetaling gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort.Vær imidlertid oppmerksom på at det tar noen ekstra dager før du ser disse på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid. Returfraktkostnaden trekkes automatisk fra tilbakebetalingsbeløpet ditt.
Reklamasjon
Når du handler hos oss har du ett års garanti på alle produkter
Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil. Fabrikasjonsfeil skal framvises for og konstateres av cartonki, for at produktgarantien skal gjelde. Produktgarantien innebærer at du, avhengig av situasjonen, kan bli tilbudt en kostnadsfri reparasjon, et nytt produkt eller redusering av den opprinnelige prisen. Produktgarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.
Om du vil gjøre en reklamasjon og/eller gjøre produktgarantien gjeldende, vennligst kontakt oss til hei@cartonki.no Beskriv feilen og legg ved bilder av den skadende varen/eventuelt ødelagt emballasje, gjerne tatt fra ulike vinkler. Kundeservice kommer tilbake med forslag til løsning avhengig av hva slags feil det er. Dersom du aksepterer et eventuelt prisendring/erstatning som løsning, frasier du deg fremtidig reklamasjon- og returrett for den spesifikt kompenserte feilen. Eventuell tilbakebetaling vil skje så snart som mulig, men senest 30 dager fra det tidspunktet vi mottok varen fra deg og via samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet. I tilfelle av en godkjent reklamasjon er vi ansvarlige for frakt, returfrakt og eventuelle tilleggsavgifter knyttet til varen du har klaget på. Om vi ikke godtar reklamasjon, sendes produktet tilbake til deg.
Tvister
Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukertilsynet, www.
Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for cartonki å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
Disse vilkårene ble oppdatert: 24.10.2023